minnaswordhaven

Alla inlägg under september 2016

Av Minna Swordhaven - 14 september 2016 11:25

Hej allesammans, och välkomna till denna veckans championatuppdatering!

New Hillcrest Championat
Vi tänkte att det var på tiden att ni fick chansen att tävla i ett helt nytt championat, och på grund av detta så har vi denna veckan fantastiska nyheter för alla er tävlingsinriktade typer!

Klarar du av att ta dig runt en bana fylld med bilar, bin och massor med andra äventyrsfyllda hinder, i vårt spännande nya championat vid New Hillcrest?

Ett helt nytt championat vid New Hillcrest!
Ett helt nytt championat vid New Hillcrest!

Ta en tur till New Hillcrest och kolla in det fantastiska championatet som vi knåpat ihop åt er. Ha det så skoj!

Nya Kläder
En resa till gallerian denna veckan är ju inte helt fel, ta en tur dit och kolla in de nya kläderna som kommit!

Vackra nya saker denna vecka!
Vackra nya saker denna vecka!

Hästmarknaden
Under denna veckan så är Hästmarknaden under uppbyggnad vid Fort Pinta.

Vad är detta?
Ni har önskat den, vi har skapat den! Den magnifika och vackra Lipizzanerhästen, kommer snart till Jorvik!

Det senaste tillskottet till Jorviks hästfamilj!
Det senaste tillskottet till Jorviks hästfamilj!

Ta-daa!

Ha en fantastisk vecka allesammans!
Kramar från Star Stable-gänget

Av Minna Swordhaven - 13 september 2016 17:15

Hej!

Har funderat en del på den här halvön som hör till Sydhoven, Sorgeskär. Tycker det är lite tråkigt att man inte kan åka båt tillbaka dit, man fick ju några uppdrag när man typ precis öppnat Sydhoven där man kunde utforska Sorgeskär. Men man kan ju tyvärr inte ta sig dit längre...

 

 

Av Minna Swordhaven - 10 september 2016 19:13

Hej!

Idag har jag köpt ännu en ny häst! Det är en morganhäst, skimmel. Jag döpte henne till Brightstar. Denna hästen kan man köpa i Firgrove för 790 Starcoins.

 

Jag tycker verkligen att hon är hur fin som helst! Det ända jag stör mig på med den är när jag rider i full galopp med henne... Jag tycker att det helt ärligt ser ut som att ryttaren håller på att dö på hästryggen eller något haha! För det går liksom fram och tillbaka hela tiden, jag tror att ni som har morganer förstår vad jag menar. Den gångarten/stilen som jag tycker mest om är nog den korta galoppen faktiskt, jag tycker att den är väldigt fin! Hon stegrar ganska långsamt dock och hon hoppar kanske inte så långt.

 

Av Minna Swordhaven - 10 september 2016 10:46

   

Idag ändrade jag frysir i SSO! Innan hade jag ju en ombre men jag änrade det till blont. Det är nästan vitt så det är typ platinum. Men om ni undrar varför det kommer komma upp några bilder på mig när jag hade annat hår så är det för att jag skrev inlägget för ett tag sedan och då hade jag mitt gamla hår, jag tidsinställer några av mina inlägg nämligen. 

Av Minna Swordhaven - 8 september 2016 17:09

Hej!

Igår i uppdateringen kom det ju nya animationer till ryttaren, det kan ju inte någon ha missat eller? I detta inlägget tänkte jag i alla fall skriva lite om vad jag tycker om rörelserna.

   Så här står då karaktären/spelaren/ryttaren aa ni fattar haha. Jag tycker att hon står ganska brebent och bredaxlat liksom, typ som en man. Jag gillar dock att man faktiskt kan se att hon andas, man blir ju ganska trött och anfådd efter att ha ridit så länge. Inte direkt i spelet då utan i verkligheten menar jag haha!

  Man kan nu välja om man ska gå eller springa, och det tycker jag är bra men det kanske inte var någon jättestor grej för mig. Visst störde man sig på det lite innan men inte särskilt mycket liksom. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om sättet hon går på, det kunde vart finare kanske...

  För att springa trycker man på Shift knappen när man går. Hon höjer väldigt mycket på knäna tycker jag, det ser lite konstigt ut. Tycker inte direkt om det tyvärr...


 

Nu kan man äntligen klappa sin häst!!! Detta är en funktion som jag har velat ska komma till spelet ganska länge nu faktiskt, tycker att det är jättekul. Det är dock lite jobbigt ibland kanske om man ska ta en bild men så håller hon på att kolla sig runt omkring hela tiden men aja.

 

Detta var lite svårt att fånga på bild, sorry. Det ser också annorlunda ut när man rider, framför allt traven och galoppen då. Hon sitter mycket rakare nu, ser väldigt stelt och spänt ut tycker jag. Förlåt men det ser seriöst ut som att hon runkar av sig själv med båda händerna när man rider i full galopp...

 

Har det alltid varit så här när man stegrar? Ryttaren försöker typ kontrollera hästen mer nu känns det som, med tyglarna då alltså. Det är väl bra antar jag.

När man sätter sig på sadeln och går av hästen har också ändrat sig. Jag tycker inte om när hon går på hästen, hon typ svingar med ena armen rakt upp i luften och det ser bara konstigt ut. När hon går av hästen också ja... Det ser väl helt okej ut, det känns som att det går lite snabbare nu än innan.



Mer kan ni läsa på www.starstable.com och ni kan även se de nya animationerna på video på Starstables youtubekanal.


Jag menar inte att nedvärdera Starstable eller så, jag vet att de jobbar riktigt hårt för att göra oss spelare glada. Men jag är bara ärlig, detta är mina åsikter.

Av Minna Swordhaven - 8 september 2016 11:00

Jag skulle jättegärna vilja att det kommer lite mer uppdrag om eller i Baronessans Boulevard, alltså Silverglades slott. När jag inte var Star Rider så ville jag so bad upp hit och besöka slottet. Om jag ska vara helt ärlig så blev jag väl lite besviken när jag för första gången kunde komma in i slottet, för det var verkligen inte som jag hade förväntat mig. Jag hoppas i alla fall bara att det i framtiden kommer uppdrag då man får veta mer om det här slottet, kanske historier/berättelser.

 

   

 

Av Minna Swordhaven - 7 september 2016 15:53

Hej allesammans! Jösses, du ser minsann riktigt bra ut denna veckan… Rör sig din karaktär möjligtvis lite annorlunda tro? Jo men visst gör hon det, det är för att vi har uppdaterat animationerna för karaktärerna för er! Woop woop!

Nu rör du på dig bättre än någonsin!
Vi tänkte att nu efter att vi uppdaterat olika områden med en ny fräsch design inklusive en hel hög med nya uppdaterade hästraser, så är det dags för oss att lägga fokus på den viktigaste personen i storyn för Star Stable, nämligen… DU!


Läckra nya animationer och en cool funktion för att växla mellan att springa eller gå!

Vi har jobbat stenhårt bakom kulisserna med att se till så att din karaktär nu har vackert uppdaterade animationer för hennes rörelser i spelet, och vi är väldigt glada över att få släppa dessa nu i denna veckans uppdatering. Vi kan knappt bärga oss över att få höra vad ni alla tycker om dem, vi hoppas verkligen att ni kommer att gilla vad vi gjort!

Och om detta inte skulle vara coolt nog, så introducerar vi även ett helt nytt sätt att springa! Fortsätt att läsa för mer info...

Växla mellan att springa eller gå
Nu är det DU som bestämmer över när din karaktär springer och när hon går, med vår helt nya funktion för att växla mellan att springa och gå, det är inte svårare än att trycka på Shift på dit tangentbord för att springa, och sen trycka på den igen för att ändra tillbaka till att gå som vanligt igen.

Vi hoppas att du kommer att gilla att det nu är du som har kontrollen!

Gunnar är tillbaka… och han har GRISKULTINGAR!
Gunnar Grisöra och hans söta små grisvänner har bestämt sig för att göra ett nytt besök i Valedale, och han ger dig möjligheten att få ta med dig en alldeles egen liten gris hem!

Nöff! Grisiga vänner för din sadelväska är äntligen tillbaka!
Nöff! Grisiga vänner för din sadelväska är äntligen tillbaka!

Gunnar har svarta, vita och prickiga griskultingar till salu under denna veckan endast, och han är jätteglad över att få låta er adoptera en helt ny vän som kan följa med dig i din sadelväska när du beger dig ut på äventyr runt om i Jorvik.

Ta en tur till Valedale, hälsa på hos Gunnar och ta en titt på dessa supersöta små kultingar!

Hästmarknaden
Under denna veckan så är Hästmarknaden öppen för affärer vid Jorvikstallets Arena.

Strålande Nyheter: Musiken är fixad!
Vi försöker alltid att göra vårt bästa med att lyssna och svara på er feedback, så när vi hörde att några av er hade problem med att ni inte kunde höra musiken i spelet, så satte vi i gång med att jobba på att få fram en fix för detta! Vi är nu glada över att kunna meddela att det äntligen ska vara fixat och att det ska fungera som det ska igen nu efter denna veckans uppdatering.

Nya Kläder!
Passa på att rasta av den nya springa/gå-funktionen med en tur till Gallerian och kolla in de helt nya kläderna som har kommit upp på hyllorna!

Ha en fantastisk vecka alla!
Kramar från Star Stable-gänget

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om hästspelet Star Stable Online (SSO)!
- Minna Swordhaven, level 20.
- Äger 20 hästar, bor på Steves gård.
- Servern Marshmallow Clouds.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Green Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Blue Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

The Infamous Middle Finger

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Green Fire Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Bay Horse

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Cute Unicorn

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Light Purple Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Arabian Horse

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Rainbow

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Fluttershy - Working In Background

Ovido - Quiz & Flashcards