minnaswordhaven

Alla inlägg under juli 2016

Av Minna Swordhaven - 30 juli 2016 16:45

Hej!

I onsdagens uppdatering kom det ju tre nya hästfärger till tre olika hästraser. Jag hade tänkt att skriva lite om vad jag tycker om de nya färgerna, och om jag skulle kunna tänka mig att köpa någon av de eller så!

Det är alltså Shirehästen, Engelska fullblodet och Quarterhästen som fått varsin ny färg. Alla tre finns att köpa i New Hillcrest, och de kostar lika mycket som de alltid gjort.



Quarterhäst

Vi kan börja med quarterhästen som ni ser på bilden nedanför. Den är som ni kan se en rödskimmel, och jag tycker att den ser helt okej ut. Första gången jag såg den så var jag väl inte så jätteglad över färgen eller så, men jag har börjat tycka om den lite mer nu. Jag tycker kanske inte om rödaktiga hästar så mycket men så ful är den inte haha. Vi får se om jag köper den i framtiden eller inte! Det är väl kanske inte den hästen som jag kommer köpa härnäst direkt men den ser ju som sagt helt okej ut.

 



Shire

Sen är det Shiren som är brun, fast också med lite röda nyanser i sig. Denna hästen har fläckar på ryggen, och det tycker jag ser ganska konstigt ut faktiskt. Annars är den väl helt okej, precis som quarthästen. Jag tror i alla fall att jag komemr köpa den här, kanske någon gång i framtiden haha!

 



Engelskt fullblod

Den tredje och sista är engelska fullblodet. Detta är nog den som jag tycker är finast av alla tre. Den är i en jättefin brun färg. Annars finns ju engelska fullblodet bara i fux, tidigare har det inte funnits en neutral "vanlig" brun färg liksom. Jag tycker om den och jag kommer köpa den!

 

Av Minna Swordhaven - 30 juli 2016 14:16

     

 

Hjälm - Startutrustning

T-shirt - Jorvik City's galleria

Jeans - Jorvik City's galleria

Stövlar - ?


Träns - Jorvik City's galleria

Sadel - Jorvik City's galleria

Schabrak/filt - Silvergladebyn

Av Minna Swordhaven - 28 juli 2016 19:30

Stallsysslor är någonting som jag gör i princip varje dag, eftersom man tjänar typ 930 Jorvik Shillings om man gör sysslor i alla stallen.

Jag har två speciella ordningar som jag gör alla sysslorna i haha. Vilken ordning jag tar dem i beror på om det är färjan till Jarlaheim eller Västkobbens fiskeby som står vid kajen i Fort Pinta.

Steves gård, Valedale, Firgrove, Fort Pinta, Jorvikstallet, New Hillcrest, Moorland, Silverglades gods, Stallet Gyllenbladet.

Steves gård, Valedale, Firgrove, Fort Pinta, Stallet Gyllenbladet, Silverglades gods, Moorland, New Hillcrest, Jorvikstallet.

 

Av Minna Swordhaven - 27 juli 2016 13:06

Hej allesammans, välkomna till denna veckas uppdatering! Har den fina smygtitten från förra veckan sjunkit in helt än? Vi har blivit helt tagna av alla era fantastiska och positiva kommentarer kring vår första kik på de nya, kommande Hemstallen! Ni är verkligen de absolut bästa fansen av alla!

Nya Färger i Nya Hillcrest!
Om du tar en tur till Nya Hillcrest denna veckan, så kommer du att finna inte en, inte två, utan tre helt nya färger för tre av dina favorithästraser! Detta innebär unika och härliga nya färgvariationer för de Engelska Fullbloden och Quarterhästarna tillsammans med en alldeles urläcker, chokladmörk Shirehäst!

Vackra nya älsklingar!
Vackra nya älsklingar!
De Engelska Fullbloden och Quarterhästarna kostar 890SC stycket, och du kan ta med dig den underbara Shiren hem för 949SC. Så ta en tur till stallen i Nya Hillcrest och kolla in dessa nya och stiliga läckerbitarna!



Helt Nya Kläder
I Gallerian så kan du hitta denna veckans tillskott av helt nya kläder. Så varför inte planera in en tur dit och se om du kanske kan slå till på ännu en ny stil för din sommargarderob!

Glada Hooper är Minsann Ingen Glädjedödare!
Tim Hooper hänger fortfarande kvar på Fort Pintas Strand och gör allt han kan för att få ut så mycket kul det bara går ur denna sommarens aktiviteter. Rid dit och häng med honom, så att han inte börjar att prata med sig själv igen... 

Hästmarknaden
När du ändå är på väg för ett besök hos Tim, så ta en liten avstickare och hälsa på hos Eddie och Ferdinand som har öppnat Hästmarknaden för denna veckan bredvid Fort Pintas Strand.

Ha en alldeles underbar vecka alla ni! Kramar från Star Stable-gänget!

www.starstable.com

www.starstable.com

www.starstable.com

Av Minna Swordhaven - 26 juli 2016 22:31

 

2016-07-22 10:00:00
Hej allesammans! Hoppas ni mår toppen under denna fina Fredag!

Onsdagar kommer och Onsdagar går, och att jobba på ett enormt datorspel som Star Stable kräver eeeenormt mycket arbete! Att göra uppdateringar med saker, eller uppdrag, eller hästraser, eller nya funktioner, varje vecka är ett väldigt stort berg att bestiga, och vi släpper dessa uppdateringar frivilligt varje vecka för att vi tycker så mycket om det, och för att vi tycker så himla mycket om er!

Allt vi jobbar med är inte helt dedikerat åt Onsdagsuppdateringar däremot, så under vissa veckor så kommer det att vara lite färre saker att göra, att köpa eller uppleva, och under andra veckor så kommer det att finnas massvis med nytt kul! Vissa veckor så är det lite mindre innehåll under uppdateringen, detta för att vi då jobbar hårt på andra, större planer för saker som kommer att komma i en nära framtid.

Så under vissa veckor så kan det vara lite mindre uppdateringar. Vissa veckor så är det desto mer. Men varje vecka så jobbar vi stenhårt för att ge er ännu mer coola prylar till spelet som vi och ni älskar så. Så som de nya hemstallen som kommer att komma mot slutet på 2016… Så, vem är sugen på en liten tjuvkik nu månntro?

Nya Hemstall: senare under 2016

Massa kramar från oss på SSOHQ

Av Minna Swordhaven - 21 juli 2016 13:13

Hej!

Jag kommer inte kunna logga in på Star Stable på några dagar nu, för jag ska nämligen till Öland imorgon. Där kommer jag vara i typ fem dagar, jag kommer hem igen sent på tisdag tror jag. Därför kommer jag inte kunna blogga de här dagarrna och jag har heller inte tidsinställt några inlägg - så blogger kommer inte uppdateras på ett tag!

Aa, jag ville väl bara att ni skulle veta det om någon skulle undra vart jag är lol   

 

Av Minna Swordhaven - 20 juli 2016 12:22

Hej allihopa och välkomna till denna veckas uppdatering, med fortsatt sommarskoj och ett gäng med helt nya saker!

Midsommaruppdatering!
Vi gav er lite aningen fel info under förra veckan: Midsommarskattjakten är nu över, och denna veckan kommer att vara den sista veckan som du kan spela genom Steves Midsommarförberedelser. Vi ber om ursäkt för förvirringen!

Steve verkligen älskar Midsommar!
Steve verkligen älskar Midsommar!

Häng med Herr Hooper
Tim kommer att hänga nere på Fort Pintas Strand fram tills den 10 augusti. Stick dit och hjälp honom med hans sommaruppdrag och se om du kan lyckas luska ut vad han egentligen babblar om!

Nya Saker!
Du kan hitta helt nya kläder och utrustning i lager, i Gallerian denna vecka. Så greppa tag i din bussbiljett och ta en tur dit för att kolla in allt nytt!

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om hästspelet Star Stable Online (SSO)!
- Minna Swordhaven, level 20.
- Äger 20 hästar, bor på Steves gård.
- Servern Marshmallow Clouds.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Green Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Blue Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

The Infamous Middle Finger

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Green Fire Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Bay Horse

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Cute Unicorn

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Light Purple Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Arabian Horse

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Rainbow

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Fluttershy - Working In Background

Ovido - Quiz & Flashcards