minnaswordhaven

Alla inlägg under augusti 2016

Av Minna Swordhaven - 31 augusti 2016 15:42

Hej allesammans, och välkomna till denna veckas mysteriefyllda uppdatering, med ännu mer skumma händelser och fula fiskar än det var med ostronfisket med Jonas!

Eremiten Undersöker...
Eh… Eremiten, umm… Har kanske ett lite lustigt sätt att, eh… Prata på, men han är minsann väldigt klipsk när det kommer till att hålla koll på sina älskade vildhästar på Sydhoven.

Eremiten misstänker att det är något lurt i görningen.
Eremiten misstänker att det är något lurt i görningen.

Sydhovens vildhästbestånd håller på att att bli mindre och mindre för varje dag som går, och Eremiten är inte så vidare nöjd över detta. Någon håller minsann på med något lurt, och du måste först bevisa för honom att du inte är skyldig till något, innan han låter dig hjälpa till med sin utredning.

Rid ner till Sydhoven på en gång och slå följe med Madison för att tillsammans gå till botten med denna veckas spännande mysterium!

För att kunna börja hjälpa Eremiten, så måste du först ha gjort klart uppdraget där du hjälper Madison att hämta sina skolböcker från gården, och uppdraget där Baronessan tackar dig för att du hjälpt henne att lösa mysteriet med Butterfly...

Nya Saker i Överflöd!
När du väl är färdig med ditt äventyr hos Eremiten på Sydhoven, så hämta din bussbiljett och ta en tur till Gallerian där du kan kolla in allt nytt som kommit in, både för klädes OCH utrustnings-butikerna för denna veckan! Ett sant nöje, för både dig och din häst! Tjohoo!

Hästmarknaden
För denna veckan så kommer du att hitta Hästmarknaden under uppbyggnad vid Jorvikstallets Arena.

Ha en underbar vecka allesammans!
Kramar från Star Stable-gänget

Av Minna Swordhaven - 29 augusti 2016 18:38

Hej!

Idag köpte jag 10o00 Starcoins (!!!!) och därför köpte jag såklart en häst. Detta är som ni kan se en av de uppdaterade frisiska sporthäsarna som blev tillgängliga i onsdags i uppdateringen. Det är ett sto, och jag bestämde mig för att döpa henne till Silverbeauty :) Hon är min frieserhäst Darkdreams flickvän lol.

 


Jag tycker verkligen att den är så himla fin! Färgen är jag helt kär i. Eftersom sporthästen har samma design och animationer som friesern så kommer jag uppenbarligen inte skriva om vad jag tycker om de olika gångarterna eller så igen. 

De här tre nya frisiska sporthästarna kan man köpa i New Hillcrest och de kostar 890 Starcoins.

 

Av Minna Swordhaven - 29 augusti 2016 11:18

Hej!

Idag är jag hemma från skolan för jag är sjuk. Därför kommer jag spela väldigt mycket SSO hehe... ;)

Förresten, nu är det ju en extra lång "Dubbla Starcoins helg", och jag tänkte köpa 10 000 Starcoins faktiskt. Men då måste jag vänta tills pappa kommer hem i eftermiddag, vi tänkte göra det igår men det blev tyvärr inte av av någon anledning. Jag har just nu typ 41 olika hästar jag planerar att köpa!

 

Av Minna Swordhaven - 27 augusti 2016 09:44

Hej!

Nu på förmiddagen red jag upp till en hemlig plats i Epona som heter "Väktarnas dal". Jag hade aldrig varit där innan och jag hade faktiskt aldrig hört talas om det heller. Jag tyckte i alla fall att det var jättecoolt där, det är ju alltid kul att upptäcka nya platser! Synd att det är så dimmigt där dock, man kan ju typ inte se någonting :/

           

Av Minna Swordhaven - 26 augusti 2016 13:00

Hej!


Igår kom det ju ut en app till Star Stable, jag har skrivit om det i inlägget nedan. Jag tycker verkligen att det är jättekul, det har ju pratats lite om en app i framtiden. Jag själv har laddat ner den. Just nu finns det bara tillgänglig i App Store (alltså iPhone) men man kommer kunna ladda ner den från Android-telefoner i Google Play nästa vecka!

Appen heter "Star Stable My Friends and Horses" men den kommer upp om man bara söker på "Star Stable". 


I appen kan man kontaka sina vänner på SSO utan att faktiskt vara inloggad på datorn och spela. Postfunktionen finns alltså i appen, och man kan dessutom se datumen när posten skickats till en vilket är jättebra och smart tycker jag. Det har jag väntat länge på haha. 

Man kan även läsa de senaste nyheterna, till exempel uppdateringar och annat.

Det finns också en så kallad aktivitetskalender tillgänglig. Man kan skriva ner olika klubbmöten eller vad man nu vill skriva in så att man inte missar något!


Jag tycker verkligen om designen, den är väldigt fräsch och snygg. I framtiden hoppas jag dock att appen uppdateras så att det kommer mer funktioner och sådant!

Av Minna Swordhaven - 26 augusti 2016 09:30

Kommer ni ihåg de huvuduppdragen man fick när man skulle till Gamla Hillcrest? Alltså genom den hemliga stigen i Grådaggsbergen och när Herman blev tillfångatagen av Dark Core. De uppdragen tyckte jag var hur roliga som helst, och jag vill jättegärna att det kommer mer sådana sorts uppdrag igen som är så spännande. Det är bra att man fortfarande kan ta sig hit!

 


 

 

Av Minna Swordhaven - 25 augusti 2016 19:50

Hej allihopa! Det är inte vilken torsdag som helst, det är en alldeles särskild torsdag där du kan få lägga vantarna på en helt ny Star Stable Vän-app för din smartphone!

Star Stable My Friends & Horses är från och med i dag tillgänglig att ladda ner i App Store för iPhone, en version för Android kommer att släppas nästa vecka!

Nu kan du hålla kontakten med dina SSO-vänner i vår helt nya app!
Nu kan du hålla kontakten med dina SSO-vänner i vår helt nya app!

Håll kontakten med dina vänner!
Star Stable My Friends & Horses låter dig hålla kontakten med dina spelbästisar, och ger dig via din telefon tillgång till alla dina Star Stable-brev direkt från Jorviks Postkontor!

Läs om alla de senaste nyheterna!
Alla nyheter och uppdateringar som du kan se via Star Stables officiella Nyhetssida är nu också tillgängliga direkt i din smartphone. Nu kan du hålla dig uppdaterad med alla våra senaste nyheter, släpp, smygtittar och kampanjer var som helst, när som helst!

Håll reda på din aktivitetskalender!
Kalendern för aktiviteter i spelet är också med på ett hörn i Star Stable My Friends & Horses! Missa aldrig ett klubbmöte igen!

Star Stable My Friends & Horses: nu tillgänglig för iPhone!
Star Stable My Friends & Horses: nu tillgänglig för iPhone!

Klicka in dig på App Store nu och roffa tag i Star Stables första smartphone-app någonsin! Det är bara att klicka här!

Ha så skoj nu när ni kan vara uppkopplade var som helst, när som helst med Star Stable My Friends & Horses för iPhone!

Stora kramar från Star Stable-gänget

Av Minna Swordhaven - 24 augusti 2016 15:50

Välkomna till denna veckans uppdatering! Gör er redo för en extra sportig uppdatering med våra färskt uppdaterade Frisiska Sporthästar!

Nya Frisiska Sporthästar
Tre helt nya, uppdaterade varianter av den klassiska Frisiska Sporthästen finns från och med denna veckan tillgängliga vid Nya Hillcrest! Rid dit och ta en titt på dessa mycket stiliga hästar!

Uppdaterade Frisiska Sporthästar, till salu nu för 890SC!
Uppdaterade Frisiska Sporthästar, till salu nu för 890SC!

Låt oss kolla in de nya detaljerna på informationsbladet för den Frisiska Sporthästen!

INFORMATIONSBLAD FÖR DEN NYA RASEN:

Vilken är den nya rasen?
Den vackert uppdaterade Premium Frisiska Sporthästen!
Var kan jag köpa dem?
De finns till salu vid Nya Hillcrest.
Hur mycket kostar de?
890 Star Coins.
Vilken level måste jag vara?
Du behöver vara åtminstone level 15 för att kunna ta dig till Nya Hillcrest för att köpa dem!
Behöver jag bygga något särskilt rykte?
Nepp!
Vilka färger kan jag välja mellan?
Kolla in bilderna här ovan för att se de 3 urläckra färgvariationerna som erbjuds!

Hästmarknaden
Ta en tur till Västkobbens Fiskeby där du kommer hitta Eddie och Ferdinand och deras Hästmarknad öppen för affärer!

Nya Kläder
När du väl har besökt Eddie och Ferdinand och varit i Nya Hillcrest och hälsat på de fina nya Frisiska Sporthästarna, så passar det även bra med en tur till Gallerian för att kolla in de nya kläderna som finns till salu från och med denna veckan!

Ha en fantastisk vecka allesammans!
Kramar från Star Stable-gänget!

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om hästspelet Star Stable Online (SSO)!
- Minna Swordhaven, level 20.
- Äger 20 hästar, bor på Steves gård.
- Servern Marshmallow Clouds.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Green Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Blue Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

The Infamous Middle Finger

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Green Fire Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Bay Horse

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Cute Unicorn

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Light Purple Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Arabian Horse

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Rainbow

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Fluttershy - Working In Background

Ovido - Quiz & Flashcards