minnaswordhaven

Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Minna Swordhaven - 4 augusti 2016 21:58

Hej!

I detta inlägget tänkte jag svara på några frågor, och de handlar då såklart om Star Stable Online. Frågorna hittade jag på Haley Rainstorms blogg: www.ssohaley.blogg.se Jag vet dock inte om det är hon som har skrivit dem.



Hur länge har du spelat?

I ungefär ett halvår, så det är inte jättelänge men jag har ju kommit väldigt långt! Jag kommer inte riktigt ihåg exakta datumet men det var i alla fall någon gång i januari 2016.


Är du Star Rider?

Japp, Lifetime!


Är du med i en klubb?

Ja, men den är på ryska så jag kan tyvärr inte skriva den haha! Min bästa vän i verkligheten är ägaren, Alyssa Wolfhunter heter hon. Jag är klubbledare, dock så har vi inga fler medlemmar haha. Jag har funderat väldigt länge på att starta en egen ridklubb faktiskt... Döda mig inte Alyssa!


Skulle du välja en annan starthäst om du kunde?

Tror faktiskt det. Färgen är väl helt okej egentligen (den är mörkmörkbrun, men jag skulle nog antingen valt en brun (alltså ljusare på kroppen och i manen) eller en skimmel. Namn skulle jag definitivt ändra haha!


Hur ofta spelar du?

Det varierar väl men i princip varje dag. Hur många timmar per dag är också ganska olika, men runt 1-2 timmar kanske. Det beror på om jag har några uppdrag, om jag ska levla och sånt.


Spelar du några andra spel?

Jag spelar väl The Sims 3 ibland, dock inte lika mycket längre av någon anledning. Förutom det så spelar jag olika mobilspel, bland annat Simcity Buildit och Episode som jag tycker är ganska kul! Det enda spelet jag varit lika beroende av som SSO är nog Moviestarplanet haha. Men det slutade jag spela för många år sedan.


Vad är viktigast för dig i spelet?

Oj, svår fråga... Ärligt talat så vet jag faktiskt inte! Antagligen att jag trivs? I och för sig så har jag aldrig upplevt att jag känner mig otrygg runt andra spelare eller så. Förlåt för dåligt och omotiverat svar men jag vet som sagt inte!


Har du någon favorithäst i spelet?

Eftersom jag inte har så många hästar så är mitt svar mitt svarta engelska fullblod Icedrop! 


Har du någon förebild i spelet?

Förebild vet jag inte riktigt om jag skulle kalla det. Visst tycker jag att många bloggar och youtube-kanaler om SSO är bra och så men jag har inte direkt någon förebild. Men jag tycker om bland annat Haley Rainstorm, Emelie Silverhaven och Esmeralda Silverforce/Penelope Kinglee.


Har du spelljudet på när du spelar eller lyssnar du på musik?

Jag lyssnar nästan alltid på Spotify medan jag spelar SSO. Det händer väldigt sällan att jag har på ljudet från SSO faktiskt.


Vad för sorts dator spelar du på?

Inte på en så bra speldator kanske haha. Jag spelar faktiskt på min skoldator, det är då en bärbar HP. Den är inte jättebra direkt men jag har ingen annan dator hehe.


Läser du bloggar om spelet, i så fall vill du rekommendera någon?

Nja, ibland kanske. Då är det www.monokerus.se eller www.ssohaley.blogg.se i sådana fall. Det är alltså Esmeralda Silverforce's blogg samt Haley Rainstorm's!


Vad för ras vill du ska komma till spelet?

Jag kan faktiskt väldigt få hästraser, jag rider liksom inte ens. Dock så har SSO "lärt mig" extremt många nya hästraser som jag tidigare inte hade någon aning om fanns! Just nu är det i alla fall ingen speciell.


Vad är ditt bästa minne?

Jag har många bra minnen, som första gången jag red till något område/stad/by. Jag kommer ihåg när jag red igenom Gröndal för första gången, eller red på Silversongstigen! Det är härliga minnen som jag skulle vilja göra om eller vad man ska säga haha.


Hur är du som person i spelet? Klubbens clown, den seriösa, hästsamlare?

Svår fråga med tanke på att jag inte är så mycket för klubbar kanske... Visst är det en trevlig gemenskap och så men aja. Jag skulle väl säga att jag är ganska neutral i spelet/i klubbar? Haha, jag vet inte.


Hur kom det sig att du började spela?

Två av mina kompisar spelade Star Stable, och de ville att jag också skulle börja spela det då. I början tyckte jag inte alls om det, jag tyckte att det såg jättetöntigt och barnsligt ut! Men sedan när jag fick en kod via min mail så fick jag prova på att vara i Star Rider i två veckor helt gratis. Och jag började tycka att det var mycket roligare då kan jag säga... Jag hade inte alls några förväntningar på att vara Star Rider direkt, jag tänkte liksom att det skulle vara ett slöseri med pengar. Men jag blev beroende ganska snabbt hehe.


Vart har du ditt hemstall?

Just nu vid Steves gård utanför Silvergladebyn eftersom det är väldigt centralt. Nu på senaste tiden har jag dock tänkt väldigt mycket på att flytta - kanske till Firgrove, Silverglades hästsportcenter, Fort Pinta, New Hillcrest, Jorvikstallet? Haha, det finns så många val!


Vad är din önskefunktion?

Hmmm... Det här har jag aldrig tänkt på innan tror jag. Denna frågan får jag fila lite på, för jag har ingen aning haha! Om jag kommer på något så skulle jag ju kunna skriva om det i ett separat inlägg? :)



Det här var alltså alla frågor! Hoppas att ni fått lära känna mig och mitt spelande lite mer nu haha.

Av Minna Swordhaven - 4 augusti 2016 16:30

Hej!

Igårdagens uppdatering så förnyades den här lilla kartan i höger. Nu snurrar den och den är lite mer som en kompass. Det kanske underlättas för en del. Men inte för mig direkt haha, jag tycker inte om den så mycket och jag blir mest bara yr när jag kollar på den. Det som jag tycker är bra med den dock är att man kan välja om man vill ha den "effekten"/alternativet eller inte. Man går bara in på Alternativ och väljer sedan att inte bocka i där det står att minikartan ska snurra! Förklarar kanske inte så bra men det är väldigt enkelt hehe ;)

   

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om hästspelet Star Stable Online (SSO)!
- Minna Swordhaven, level 20.
- Äger 20 hästar, bor på Steves gård.
- Servern Marshmallow Clouds.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Green Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Blue Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

The Infamous Middle Finger

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Green Fire Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Bay Horse

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Cute Unicorn

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Light Purple Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Arabian Horse

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Rainbow

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Fluttershy - Working In Background

Ovido - Quiz & Flashcards