minnaswordhaven

Alla inlägg under juni 2016

Av Minna Swordhaven - 6 juni 2016 13:07

Kände att min jorvikiska ponny Raspberrywish (jag vet att det är ett pissfult namn, ni behöver inte kommentera det lol...) behöver levla lite. Så det tänkte jag göra idag på SSO :) Hon är jävligt långsam så jag blir väldigt arg när jag rider henne men aja haha.

 

 

Av Minna Swordhaven - 5 juni 2016 15:48

Hej!


Jag vet att jag inte har några läsare än, men jag har ju bara haft den här bloggen i typ en dag!

Jag tänkte bara skriva att varje onsdag ska jag tycka till om mina åsikter om uppdateringarna som kommer varje vecka (onsdag). Haha, det var allt!

 

Av Minna Swordhaven - 4 juni 2016 15:15

Jag har faktiskt bara 5 hästar, vilket tycks vara ganska lite för att vara i så pass hög level som 17. Men det är för att jag aldrig har köpt Star Coins, utan jag har behövt spara SC hela tiden. Jag funderar dock på att köpa SC någon gång i sommar, jag vill ha flera hästar som kostar väldigt mycket och det tar ju aslång tid att spara.

  

(Från vänster till höger)


Den första hästen jag har, och den som jag har haft längst (det är alltså starthästen) är Spotlightchaser! Han är en hingst och är ett mörkbrunt, nästan grått, jorvikiskt varmblod. Han är just nu i level 13, känner inget behov av att ha honom i level 15 för jag rider ändå aldrig honom! Tycker faktiskt lite synd om Spottis på grund av det... :( Hatar dock honom för att han är så fruktansvärt långsam, kan bero på att jag aldrig tar hand om honom och mår skit.

  

Nästa häst är Icedrop, som är min favorithäst av alla! Jag ÄLSKAR den här hästen, eftersom han är så jävla snabb! Han är ett svart engelskt fullblod. Den enda nackdelen med Icedrop är att jag tycker att han rör sig väldigt efterblivet, det gör ju alla engelska fullblod. Han ser ut som en idiot när han galopperar, men det är ändå min favvohäst och kommer (antagligen) alltid vara<33
 


Sedan har jag Spellwings som är en brun/fuxfärgad Shire. Hon är ett sto, tror jag lol, och är i level 14 men förhoppningsvis level 15 snart. Jag har bara haft Spellwings i två veckor eller någonting men jag tror att detta är min andra favorithäst. Jag älskar verkligen Shirehästar, jag tycker att de är så himla fina! Manen är ju fabulös. Shirehästar kan man köpa på Paddockön, sen finns det även en mörkbrun i Fort Pinta.

 

Miniqueen är ett sto, vilket man kan höra på namnet. Hon är en brun nordsvensk. Hon är i level 15 och har faktiskt blivit ganska snabb på senaste tiden! Jag rider Miniqueen varje dag, eftersom jag måste leta efter arkeologiska fynd i Dinodalen varenda jävla dag... Nordsvenskar tål ju kylan bättre än andra hästraser och därför rör hon sig snabbare i Dinodalen än typ Icedrop! Nordsvenskar kan man köpa lite varstans (stav?) i Jorvik, kommer faktiskt inte ihåg vart jag köpte Miniqueen...

 

Den sista hästen är Raspberrywish. Ångrar väldigt mycket att jag döpte henne till det för det låter ju för jävligt! Hon är i alla fall en vit jorvikisk ponny och jag kan väl säga att jag ångrar att jag ens köpte henne. Jag rider aldrig henne liksom, det är väl någon gång ibland i det där ponnyloppet. Hon är ju söt men extremt långsamt. Hon är liksom i level 4... Jag köpte henne i Fort Pinta på den där fula "båten" ni vet!

 


Den första hästen jag köpte var Spotlightchaser, sen Raspberrywish, Miniqueen, Icedrop och Spellwings (tror jag hehe). De som jag använder mest är Icedrop, Miniqueen och Spellwings. Allra mest Icedrop! Jag har också haft ett arabiskt fullblod men jag sålde faktiskt den eftersom den var asful så jag vet inte varför jag köpte den egentligen...

Av Minna Swordhaven - 4 juni 2016 14:29

Hej och välkommen till min blogg!


Jag kommer skriva om Star Stable, som jag är väldigt beroende av... Jag spelar varje dag.

Men jag har faktiskt inte haft SSO så länge, jag tror att jag började spela det i januari någon gång! Så fort jag fick möjligheten av vara Star rider gratis i två veckor så blev jag beroende och var verkligen tvungen att betala 600 kronor för att vara Lifetime haha!


Jag vet dock inte riktigt hur ofta jag kommer blogga, det lär ni ju märka. Om ni har några frågor om uppdrag eller liknande så kommentera jättegärna det då! Jag tror inte att jag kommer hjälpa er med uppdrag om inte någon frågar haha...

Hoppas att ni gillar bloggen!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om hästspelet Star Stable Online (SSO)!
- Minna Swordhaven, level 20.
- Äger 20 hästar, bor på Steves gård.
- Servern Marshmallow Clouds.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Green Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Blue Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

The Infamous Middle Finger

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Green Fire Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Bay Horse

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Cute Unicorn

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Light Purple Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Arabian Horse

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Rainbow

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Fluttershy - Working In Background

Ovido - Quiz & Flashcards