minnaswordhaven

Alla inlägg under juni 2016

Av Minna Swordhaven - 16 juni 2016 14:27

Hej!

Jag har blivit väldigt trött på att suga upp de här jävla "pandoriska sprickorna"... Hos "Aideens beskyddare: Åskviggens cirkel" är jag populär, jag har ungefär 2000 ryktespoäng kvar tills jag är beundrad där. Och när jag är det så kommer jag vara färdig med de här rosa sprickorna!

I Silvergladebyn kommer du få ett uppdrag från Rådsman om att hela byn (eller ja typ hela Jorvik) har blivit invaderad av så kallade "skuggsökare". Du kommer få en slags dammsugare för att du ska kunna rädda Jorvik från dessa, och därför kommer det upp en del pandoriska sprickor runt hela Jorvik som du ska suga upp haha! Visst låter det kul :| Men när man har gjort det ett par gånger och blir populär i den ryktesfraktionen så får du ett ryktesuppdrag i Silverglades hästsportcenter av Alex som är däruppe tillsammans med Lisa och Linda. Och då kommer du behöva fortsätta suga upp de här sprickorna ända tills du är beundrad där, antar jag i alla fall haha!

De är inte svåra att hitta, det lyser jättemycket rosa högt upp i luften om dem på ett ganska långt avstånd.

   

När du har sugit upp en pandorisk spricka så rider du upp till Avalon i Valedale för att få din belöning. Du får 40 Jorvik Shillings och 110 ryktespoäng i ryktesfraktionen Åskviggens cirkel!

 

Av Minna Swordhaven - 15 juni 2016 17:12

Hej!

Eftersom det är onsdag idag och det har varit onsdagsuppdatering så tänkte jag skriva lite om det. Denna uppdateringen tog över 6 timmar (i alla fall för min dator lol), så jag har fått vänta otroligt länge på att spela idag haha!


Valedalebyn har förnyats och fått en ny design! Det har tillkommit en del blommor. Stallet, caféet och husen har blivit helt gröna nu haha. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker helt ärligt, men jag kommer ju förhoppningsvis vänja mig med tiden. Bron tycker jag i alla fall är mycket snyggare, och lite bredare med. Jag tyckte inte om den förra alls faktiskt, denna tycker jag är mycket snyggare! Jag vet dock inte om den andra bron över Silversongfloden också har fått ett nytt utseende. Ska gå och kolla det snart:)

Så här ser det hur som helst ut!

     

Det har kommit en till ny gubbe till Jorvik - förra veckan var det ju Gary Goldtooth som sålde hästar men denna veckan är det Gunnar Grisöra som kommit, och han säljer grisar!

Jag tycker att de är jättesöta, vet dock inte om jag kommer köpa en men vi får se. Om jag köper en så kommer jag nog köpa den mest neutrala, alltså den rosa haha. Men det var ju kul med lite nya djur i alla fall.

 

 

Hästmarknaden är ju varannan vecka, och nu befinner sig Eddie och Ferdinand på Silvergladefälten precis utanför Steves gård. De har som vanligt några uppdrag som jag nu ska göra :) En sak som jag dock tycker är synd med hästmarknaden är att det inte finns särskilt fina hästar (enligt mig), men jag hoppas att de kommer förnya hästarna lite snart!

   

Det har även tillkommit lite nya kläder och annat i Gallerian, men det har jag inte kollat än.


Denna veckan har det tydligen inte kommit någon video i "Star Stable Show" på deras youtubekanal, kan bero på att den andra säsongen där är slut. Men jag trodde att de skulle fortsätta, aja! Det går att läsa om SSO:s nyheter varje vecka på Star Stables officiella hemsida http://www.starstable.com

//Minna

Av Minna Swordhaven - 13 juni 2016 13:14

Nu är min starthäst (jorvikiskt varmblod) äntligen i level 15! Alla mina hästar är faktiskt det nu, lite tråkigt kanske att inte ha någon häst att levla upp, men aja...

 

Av Minna Swordhaven - 13 juni 2016 09:55

Hej!

Är det någon av er som vet varför bron mellan Sydhoven och Skördebygden är avstängd igen? Jag upptäckte det i onsdags precis efter uppdateringen och blev lite fundersam. Tycker det är väldigt dåligt att de har gjort så eftersom man spenderat ganska mycket tid på att laga den där jävla bron, och spenderat mycket pengar på plankor och sånt skit. Och ja, jag har faktiskt ganska stor använding för den bron när jag har mitt lilla "tävlingssystem". Jag måste liksom göra alla tävlingar i samma ordning varje gång haha... Aja vi får väl hoppas på att den öppnar i nästa onsdagsuppdatering igen!

 

Av Minna Swordhaven - 12 juni 2016 11:06

Hej!

Äntligen är min jorvikiska ponny Raspberrywish i level 15! Har gjort alla tävlingar varje dag i några dagar nu haha... Nu ska jag levla upp min starthäst till level 15 med.

   

Av Minna Swordhaven - 10 juni 2016 15:34

Hej!

Idag har jag äntligen fått sommarlov, typ sist av alla haha. Men det är i alla fall jätteskönt och hela sommaren kommer jag spela... Lite sorgligt kanske men aja! Jag kommer antagligen uppdatera bloggen relativt ofta också :)


(Jag vet att Icedrop ser helt cp ut på den här bilden men jag kunde inte ta någon annan okok)
 

Av Minna Swordhaven - 8 juni 2016 20:36

Jag älskar verkligen Månskärebyn i Västra Epona, tycker det är så mysigt där!:) Synd att man inte fått så många uppdrag där dock...

 

 

 

     

//Minna<3

Av Minna Swordhaven - 8 juni 2016 18:28

Hej!

Idag släpptes de nya hästarna till spelet - de jorvikiska urhästarna! De finns att köpa längs Firgrovevägen hos Gary Goldtooth och de kostar 399 starcoins. Och det är något väldigt speciellt med de här hästarna; de är magiska! När man rider på ett öppet fält/landskap osv. så ändrar urhästen färg men när man rider in i en stad så försvinner färgen... Jag tycker det är väldigt coolt och unikt!


Just nu kan man köpa jorvikiska urhästar i tre olika färger.

     

Bilder från Star Stables officiella hemsida www.starstable.com


Det som jag tycker är synd med de här hästarna är att de kommer bara finnas under en begränsad tid, fast de kommer tydligen tillbaka om ett tag men ändå... Jag hade jättegärna velat ha den hästen, men jag har inte råd och dessutom sparar jag just nu till en islandshäst (det kommer ta 10 fucking veckor!!).

Tyvärr kom det inga nya uppdrag den här veckan, har nämligen just nu inga uppdrag faktiskt. Kan bara gräva massa arkeologiska fynd i Dinodalen :/

//Minna<3


Presentation


Välkommen till min blogg som handlar om hästspelet Star Stable Online (SSO)!
- Minna Swordhaven, level 20.
- Äger 20 hästar, bor på Steves gård.
- Servern Marshmallow Clouds.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Green Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Dangling Blue Hearts

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

The Infamous Middle Finger

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Green Fire Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Bay Horse

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Cute Unicorn

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Light Purple Pointer

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Arabian Horse

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Rainbow

* {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/natu

Fluttershy - Working In Background

Ovido - Quiz & Flashcards